Şirketlerde Sosyal Medya Kullanımı

Facebook, Twitter, LinkedIn ve diğer sosyal medya platformları, çalışanların toplumdaki görünürlüğünü artırmasına, daha fazla müşteriye ulaşmasına ve güncel kalmasına yardımcı olabilir. Aynı zamanda, pek çok çalışan, kişisel yaşamlarında da sosyal medya kullanıcılarıdır. Dolayısıyla, profesyonel ve kişisel kullanım arasındaki farkın bulanık olabileceği hiç de şaşırtıcı değildir. Çalışanlar için açık bir sosyal medya politikası yazmak, bu siteleri uygun şekilde kullanmalarını ve çalışma saatlerinde kişisel kullanımlarını sınırlandırmanın iyi bir yoludur. Sosyal medya politikanızı yazarken çalışanlarınızdan bilgi toplamak genellikle en iyisidir. Aynı zamanda olumlu bir yol tutmak ve görevi kötüye kullanma için disiplin eylemlerine odaklanmaktan kaçınmak iyi bir fikirdir. Politika çok kısıtlayıcı olmamalı, çalışanların iyi bir şirket savunucusu olmasını sağlamalıdır. Şirketinizde sosyal medya danışmanlığı


yapan bir ekip varsa, bu ekibi mutlaka diğer çalışanlardan ayırmanız gerekir.
Kişisel ve profesyonel sosyal medya varlıklarını ayırmalıdır. Sosyal medya mesajları ve “beğenenler” sonsuza kadar çevrimiçi kalabilir. Çalışanlar, kendi adına yayınlarken şirketin itibarına dikkat etmelidir. Ancak, sadece izlenmesi gereken şirket hesabı değil. Çalışanlar, müşterilerin ve gelecekteki işverenlerin kişisel hesaplarıyla ilgili bilgileri de okuyacaklarını varsaymalıdır. Bir çalışan, işlerini kişisel sosyal medya sayfasının profilinde belirtirse, görüş ve yorumlarının şirketinizin veya yönetiminin bakış açısını yansıtması gerekmediğini belirten bir feragatname de içermelidir.



Sosyal medyanın farklı kullanımları: 

Resmi - Markanızı temsil eden mesajlar iletmek için şirket adına sosyal medyanın resmi kullanımı ( sosyal medya danışmanlığı burada devreye girmektedir )
Profesyonel — Bir çalışanın profesyonel iletişim ağında bir iletişim ağı oluşturmak ve marka görünürlüğünü arttırmak için sosyal medyanın kullanımı
Kişisel - Bir çalışanın özel hayatında sosyal medya kullanımı
Uzmanların çoğu, sosyal medyayı şirkette kişisel olarak kullanmanın yasak olmadığını, ancak çalışanların kişisel telefon görüşmelerini veya İnternet kullanımını kısıtladıkları şekilde sınırlandırmaları gerektiğini söylüyorlar. Şirket adına yapılan mesajlar, işletmenin pazarlama ve halkla ilişkiler uygulamaları ve hedefleri ile tutarlı olmalıdır. Çalışanlar, gizli veya özel bilgileri ifşa etmede veya şirketin itibarını veya şirketini zedeleyebilecek tartışmalarda bulunmak konusunda özellikle dikkatli olmalıdır. Örneğin, çevrimiçi bağlantıyı paylaşan çalışanlar, paylaşılmakta olan içeriğin kaynağının saygın olduğundan emin olmalıdır. Ayrıca, kullandıkları malzemenin kaynaklarını uygun bir şekilde kredilendirerek intihal aleyhine korunmalıdırlar. Yani kısaca telif haklarını ihlal eden hiçbir içerik paylaşılmamalıdır. Bu dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan biridir. Çalışanlar online olarak ortaya çıkardıkları kişisel bilgileri sınırlamalıdır. Çalışanlardan, çevrimiçi olarak ad veya resim yayınlamadan önce diğer çalışanlardan, müşterilerden veya iş ortaklarından izin almasını isteyin. Çalışanlar herhangi bir medya soruşturmasını cevaplamadan önce şirketteki uygun kişiye danışmalıdır. Sosyal medya konularını çalışanlar ve sosyal medyanızı ele almak için belirlenen insanlar arasında tartışmaya teşvik edin. Sosyal medya danışmanlığı tam da bunun içindir. Şirketlerin kendi bünyesinde çalışan sosyal medya danışmanlığı yapan kişilere mutlaka danışılmalıdır.

Sosyal medya platformlarını yöneten çalışanlar için 5 ipucu

İpucu 1: Kitlenizi tanıyın. Bir soruya cevap vermeden veya bir sohbete katılmadan önce kiminle konuştuğunuzu öğrenmek için zaman ayırın. Kiminle çalıştığınızı daha iyi anlamak için kişinin profilini, önceki yayınları ve yorumları okuyun.
İpucu 2: Hatalarınızı düzeltin. Bir hata yaptıysanız, derhal itiraf edin ve sorunu hızlı bir şekilde düzeltin. Yayınladığınız bir şeyi değiştirmek isterseniz, değişikliği yaptığınızı ve nedenini açıkladığınızı netleştirin.
İpucu 3: Dikkatli olun. Göndermeden önce, bu tür içeriğin patronunuzla, meslektaşlarınızla, müşterilerinizle veya diğer iş arkadaşlarınızla rahatça paylaşacağınız bir şey olup olmadığını sorun.
İpucu 4: Yayınlamadan önce kontrol edin. Bazı bilgiler göndermekten veya bilgiye bağlantıdan emin değilseniz, yayınlamadan önce amirinizden veya bir meslektaşınızdan görüş alın. İlk etapta neden tereddüt ettiğinizi bir düşünün. Sonunda, yayınladığınız şeyden siz sorumlusunuz.
İpucu 5: Kişisel ve iş bağlantılarını ayrı tutun. İşiniz için şirket sayfalarını ve kişisel sayfalarınızı işinizden uzak tutun.

Sosyal medya çalışmalarınız için kaliteli logo tasarım da şarttır. Tanıtımlarınızı firmanıza ait Logonuz ile yapmanız marka bilinci oluşturmanıza destek verecektir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Auzef Ders Kitapları

Auzef Sınavlarına Hazırlık Yapmak